تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم سبک و سنگین

4.7
(50)

تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم جهت استفاده در صنایع مختلف در مجموعه کارخانجات  آروشا انجام و محصول با کیفیت به بازار مصرف ایران و کشورهای منطقه عرضه می گردد . جهت سفارش پودر کربنات کلسیم مورد نیاز خود با کارشناسان فروش آروشا تماس حاصل فرمائید. ما برای تولید پودر کربنات کلسیم با کیفیت ضمن بهره مندی از سنگ کربنات کلسیم بهترین معدن کشور و خطوط مکانیزه تولید پودر با تکنولوژی روز ، از توان علمی و فنی بهترین متخصصان داخلی و مشاوران خارجی نیز در راستای نیل به جایگاه نخست تولید و تامین مواد اولیه مورد نیاز مشتریان گام های بسیار خوبی برداشته ایم.

تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم سبک و سنگین

تفاوت و شباهت کربنات کلسیم سبک و سنگین

تفاوت و شباهت کربنات کلسیم سبک و سنگین در برخی از ویژگی‌ ها و مشخصات این محصولات دیده می‌ شود. کربنات کلسیم سبک در واقع ماده اولیه ای است که در تولید محصولات صنعتی عمومی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این محصولات از خلوص بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا در گروه کربنات کلسیم رسوبی دسته بندی می شوند و از طریق روش ترکیب دی اکسید کربن تولید می گردند. اندازه ذرات کربنات کلسیم سبک بسیار ریز می باشد و ذرات ریز این محصولات شکل کریستالی به خود می‌ گیرد و اندازه آنها حدود ۳ میکرومتر می باشد. در مقابل کربنات کلسیم سنگین وجود دارد که جزو مواد اولیه ارزان قیمتی است که از طبیعت استخراج می گردد.

اندازه ذرات این محصولات تا ۴۰ میکرومتر دیده می شود و هرچه اندازه ذرات این محصولات کوچکتر باشد، قیمت آن افزایش می‌ یابد. صنعت ساختمان سازی جزو عمده ترین  صنایع مصرفی این محصول به حساب می گردند چرا که این ترکیبات از قیمت پایین تری در مقایسه با دیگر نمونه ها برخوردار می باشند. چگالی ظاهری کربنات کلسیم سبک و سنگین با یکدیگر متفاوت می باشد.

تولید عمده پودر میکرونیزه کربنات کلسیم
>>

واضح ترین تفاوت بین این دو محصول در واقع از طریق چگالی ظاهری آنها دیده می شود. به نوعی که چگالی ظاهری محصول کربنات کلسیم سبک بسیار کوچک می باشد. یکی دیگر از مهمترین تفاوت این ترکیبات در میزان سفیدی آن ها می باشد. از آنجایی که کربنات کلسیم سنگین ناخالصی های بیشتری دارد، بین ۸۹ تا ۹۳ درصد سفیدی را از آن خود می نماید. اما کربنات کلسیم سبک بین 92 تا 95 درصد رنگ سفید را به خود اختصاص می‌ دهد. این محصولات در برخی مواقع حدود ۹۶ و ۹۷ درصد سفیدی بیشتری به خود اختصاص می دهند.

آنالیز فیزیکی کربنات کلسیم 325 مش

Element Measure
appearance white micronized powder
whiteness 95.5%
moisture 0.2%
specific gravity 2.7
ph value 9
oil absorption 18

تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

سنگ کربنات کلسیم به صورت لاشه از معادن دارای سنگ با کیفیت و درجه خلوص بالا تهیه می شود . و سپس توسط دستگاه سرند ، خاک همراه آن جدا می گردد. در ادامه سنگ ها شستشو داده می شود تا ناخالصی آنها نیز جدا سازی شود . سپس سنگ کربنات کلسیم توسط دستگاه آسیاب فکی خرد می شود .

دستگاه آسیاب فکی

یک نوع خرد کننده انواع سنگ های معدنی می باشد که با حرکت یک فک متحرک در مجاورت فک ثابت به صورت مورب با فشار زیادی که به مواد معدنی وارد می نماید باعث عمل خردایش می گردد. سنگ کربنات کلسیم خرد شده توسط نوار نقاله به دستگاه آسیاب چکشی منتقل می شود. و در ابعاد ۵ تا ۱۵ میلی متر دانه بندی می شود.

آسیاب چکشی (hammermill)

وسیله‌ ای است که هدف آن تقسیم یا خرد کردن مواد جامد به قطعات کوچک‌ تر با ضربه‌ های متوالی چکش‌ ها کوچک است. این وسیله پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین دستگاه خردکن است که با به‌کارگیری از اصل ضربه در خرد کردن سنگ‌ ها کاربرد دارد. پودر سنگ این مرحله به سیلو های ذخیره منتقل می شود تا بعنوان ماده اولیه خط تولید پودر میکرونیزه مورد استفاده قرار گیرد. سنگ خورد شده کربنات کلسیم توسط فیلر به داخل آسیاب بال میل منتقل می شود .دستگاه آسیاب بال میل

دستگاه اصلی پودر نمودن سنگ کربنات کلسیم می باشد . داخل دستگاه گلوله های فولادی قرار دارد که در اثر چرخش آسیاب، باعث کوبیده شدن سنگ کربنات کلسیم می شود . در ادامه بعد از کوبیده شدن سنگ کربنات کلسیم توسط بالابر به داخل سپرایتور کلاسفایر منتقل می گردد.

دستگاه سپرایتور کلاسفایر

دستگاه سپرایتور کلاسفایر سنگ های درشت دانه را از پودر جدا می کند. تا مجدد این سنگ های درشت دانه در آسیاب بال میل مودر کوبش قرار گیرند. سنگ های درشت دانه به دستگاه آسیاب بال میل برگشت می خورند. تا مجدد عمل کوبش بر روی آنها انجام شود. پودرهای جدا شده توسط کلاسفایر وارد دستگاه سیکلون ها می شود. و به وسیله فن سانتریفیوژ به دو نوع دانه بندی تفکیک می شوند .

دستگاه سیکلون یا سایکلون

سیستم های جمع آوری کننده ذرات مبتنی بر نیروی گریز از مرکز هستند که از اثر گرد بادی برای جدا کردن ذرات غبار از جریان گاز استفاده می شوند. از سیستم های جمع آوری سیکلونی معمولاً به عنوان پیش جدا کننده برای کاهش میزان غبار رسیده به جدا کننده نهائی استفاده می ‏شود این جدا کننده ها برای جمع آوری ذراتی با اندازه متوسط تا درشت بسیار مناسب هستند. پودر کربنات کلسیم با مش ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ از هاپر تخلیه سیکلون ها خارج شده و توسط دستگاه کیسه پر کن بسته بندی می شوند. مش های بالای ۱۲۰۰ که با مکش فن سانتریفیوژ وارد بک فیلتر شده اند توسط کیسه های پلی استری از هاپر تخلیه مربوطه بسته بندی می شوند.

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم

گروه صنعتی کارخانجات آروشا با بهره مندی از ده خط مجزا تولید انواع پودر های معدنی ، بزرگترین تولید کننده پودر کربنات کلسیم سفید در ایران می باشد.
ما با تکیه بر دانش بومی و توان فنی و مهندسی داخلی و تجربیات گرانسنگ پیشکسوتان عرصه تولید پودر کشور از طریق قرارداد خرید سنگ از معادن با کیفیت ممتاز کشور به تولید پودر کربنات کلسیم با کیفیت عالی دست یافته ایم .
بسیاری از صنایع مادر در کشور ، پودر کربنات کلسیم مورد نیاز خود را از طریق مجموعه آروشا تامین می نمایند. شما می توانید از طریق این پایگاه اطلاع رسانی و تماس با مدیران فروش ما ، ضمن کسب مشاوره لازم نسبت به ثبت سفارش پودر کربنات کلسیم میکرونیزه اقدام فرمائید . ارسال بار به سراسر کشور امکان پذیرد می باشد.

نظرسنجی واحد فروش:

آیا با کاهش قیمت محصولات شرکت موافق هستید؟ (از 1 تا 5 امتیاز دهید)

میانگین نظر موافقین: 4.7 / 5. تعداد موافقین : 50

با تکمیل این نظرسنجی به توسعه صنعت کشور کمک نمائید.

جدیدترین اخبار سایت